zondag, september 5

Dag 2 Ontspannen beginnen en zoektocht naar de koffer !

Vanmorgen om kwart voor zes werden John en Tim als eerste wakker wat op zich heel goed is na het reizen en tijdsverschil.De mannen gingen gelijk de gameroom uitproberen.Er staan zoveel spelletjes en speelgoed dat Tim daar wel een tijdje zoet mee was.
Om kwart over 6 ben ik er ook maar uitgekomen want na alle ooh’s en aah’s kon ook ik de slaap niet meer vatten.

We hebben lekker op ons terras koffie gedronken en de zon op zien komen.
Maar meteen ons zwembadje uitgeprobeerd en ik kan zeggen deze is goedgekeurd.


De temperatuur was al 22 graden (06:30 uur) dus een zwembad is hier echt wel een beetje noodzaak als je lekker af wil koelen..
Tim is weer helemaal in zijn element, het ratje is niet uit het water te krijgen.


Even een rondje rond het huis gelopen en we vinden 't geweldig.Ligt op een hoek met heel veel ruimte en werkelijk alles is aanwezig en het ziet er spik en span uit.



Daarna hebben we een douche genomen en aangekleed.
Deze keer had ik geen moeite met kiezen wat ik aan moest doen want ik heb tenslotte maar 1 set schone kleding.
De rest van mijn kleren en van Tim zitten in de koffer die spoorloos is verdwenen.
Gelukkig heb ik thuis met het inpakken het licht nog gezien om de spullen over twee koffers te verdelen.Maar nu ben ik blij want we hebben toch een schone set kleding bij.
Tim heeft 2 shirts zelfs dus dat komt goed.
De dame op de luchthaven kon ons vertellen dat een koffer vaak binnen 1 dag gevonden is.Eerst zien, dan geloven.
Vanmorgen kwamen we er achter dat we toch ook wel belangrijke dingen misten zoals de adapter van onze laptop, toiletspullen, schoenen en dus alle kleren van Tim en mezelf.
John had de laptop wel opgeladen dus meteen even gecheckt of de koffer al gevonden was maar helaas er stond nog niets op de United-site.

We zijn naar Downtown Disney gereden .
Hebben eerst onze 21daagse hopper passen en Not so Scary Halloween kaarten opgehaald en zijn daarna de mini-monorail gaan kopen.Ik weet niet wie er nou blijer mee was,  John of Tim.
Ook het beeldje van The Hitchhicking Ghosts wat we vorig jaar maar niet konden krijgen hebben we gekocht.


Dus mission completed voor vandaag!

Na een heerlijk ijsje bij Ghirardelli zijn we nog even bij de Legowinkel gestopt en onderdelen (veel wieltjes) ingeslagen om auto’s te bouwen.Kosten ... een paar $.Gaat je in Nederland niet lukken.


Toen was het tijd om naar Disney's Polynesian Resort te gaan om bootjes te  varen.Echter, Tim zag het na het bootje roeien in de Efteling vorige week niet meer zitten want boten ... die wiebelen.
Om ons manneke verder niet te vermoeien met varen hebben we daar een hapje gegeten een rondje monorail gereden (want die hebben we nu zelf ook ... foto volgt nog van mijn spelende kinderen).


Daarna  lekker naar het huis gegaan om te relaxen. Tim is doodmoe van de lange reis en moet nog even wennen aan de warmte (vandaag 36 graden )
John is gaan bellen voor de koffer.Na een poos met de luchthaven van Chicago aan de telefoon te hebben gezeten weten we ondertussen waar onze koffer op vakantie was.Dublin was zijn (eind) bestemming! Das niet verder van ons landje ...Het zal 2 tot 3 dagen duren om deze in Orlando te krijgen dus we moesten toch even wat inkopen gaan doen.Hebben wel een vergoeding toegezegd gekregen van United.
We zijn naar de Walmart gereden voor een adaptor voor de laptop want we kunnen echt niet zonder!
Gelukkig hebben we er een gevonden en kan ik nu mijn blog updaten.

Begin van de avond bij Applebees eten met een goddelijke witte sangria erbii, wie doet me wat.Dat is genieten met hoofdletters.


Tim zijn kaarsje was bijna op dus we zijn daarna meteen naar huis gereden en de kleine man ligt nu heerlijk op 1 oor zodat wij even tijd hebben om de blog  bij te werken en vervolgens ook lekker onze oogjes dicht en snaveltjes toe te doen.

3 opmerkingen:

  1. Gelukkig jullie vakantie is begonnen. Maar wat een domper van zo'n koffer. Wij hebben het ook 1x meegemaakt en maken tegenwoordig altijd mengkoffers op de heenweg. Hoop dat de koffer snel boven water is. Heel veel plezier gewenst en leuk om jullie te volgen, ik heb nu al heimwee.
    Groetjes
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat enorm balen van jullie koffer. Maar gelukkig laten jullie er jullie vrolijke vakantie-humeur niet door bederven.

    Hier zijn inmiddels de oogjes al weer open en de snaveltjes weer volop aan het kwebbelen. Het nieuwe schooljaar is weer begonnen. Ook spannend en leuk, maar wat mij betreft niet zo leuk als een vakantie in Orlando :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag op de foto een Journey in de buurt van een basketbalpaal. Bij ons ging het 2 weken geleden net goed toen die paal tijdens een harde windstoot omviel. Gelukkig net naast de auto.

    Een gewaarschuwd mens telt voor 2 ....

    BeantwoordenVerwijderen