zondag, september 5

Dag 1 (4-9) Vertrek naar Florida en koffer kwijt !

Om 7 uur s’morgens stond onze taxi voor de deur.Na een gezellig ritje kwamen we snel in Brussel aan. We waren vroeg dus we stonden als 3de in de rij om in te checken.
Het voordeel hiervan was dat we Comfortclass konden bijboeken voor maar 71 euro per persoon en voor Tim hoefden we helemaal niets te betalen.
Als we dit gisteren via de site gedaan zouden hebben hadden we toch 213 Euro moeten betalen dus dat was mazzel.

We waren eigenlijk nog zo aan het rondlopen en winkeltjes aan het kijken dat we als laatste in het vliegtuig stapten wat ook heel lekker is want de deur ging dicht en het vliegtuig ging gelijk weg!

Na een voorspoedige vlucht waren we 8 uur en een beetje later in Chicago.Of Chigogo zoals Tim het noemt en Chigaga zoals Anne het noemt (waar komt de inspiratie vandaan ... als je het weet mag je meedoen met de prijsvraag).

Daar aangekomen kwam onze laatste koffer echter niet op de band. Navraag gedaan en dat we het maar moesten melden op onze eindbestemming.
Op zich wel lekker want dat merk je wel in het sjouwen van je spullen.
Nu hebben we maar anderhalve koffer gevuld en twee lege tassen bij dus we doen het goed!

Op de luchthaven van Chicago hebben we natuurlijk ons eerste bakkie Starbucks genomen en lekker een hapje gegeten bij de foodcourt.
Ook hier ging de tijd lekker snel en we gingen zelfs eerder weg dan de tijd die er voor stond.
Toen Tim in dit vliegtuig stapten heeft hij alleen het opstijgen nog meegemaakt en is daarna in een diepe slaap gevallen.
Toen we landen merkte hij het zelfs niet!
Dat arme kind moet er veel voor overhebben om naar zijn vriend Mickey te gaan.

We kunnen het natuurlijk allemaal veel makkelijker en korter doen door naar Parijs te rijden.Dan zijn we er in 4 uurtjes, alleen krijgen we daar niet echt het vakantiegevoel bij.Floridagangers weten waar we het over hebben.

Op de luchthaven MCO in Orlando nog steeds geen 2de koffer dus we hebben de koffer daar moeten aanmelden als vermist.
Dat was zo geregeld en op naar Alamo om onze Mid-size SUV op te halen.
Wat een mooie bak, we hebben  dit keer een Dodge Journey SXT.
John heeft nu helemaal zin in een "eigen" SUV voor thuis.

Het voordeel van deze vakantie is dat we dus weer in dezelfde buurt verblijven en nu maar 3 huizen verder zitten dan vorig jaar.
We reden er dan ook in een rechte streep naar toe na gestopt te hebben bij de supermarkt (Publix) zodat we gelijk de supermarkt konden vullen :0)

Wat een gaaf huis zeg.
Vier slaapkamers, drie badkamers, een gameroom en geweldig zwembad je zou het maar schoon moeten houden.
De spullen op zijn plekkie gezet en lekker naar bed. De tijd in Nederland was 0:400 uur s'nachts dus het kan wel na bijna 24 uur wakker te zijn geweest.

1. Yes, jullie zijn er !

Het stuk over Chicago had zo een kopie uit onze heenreis in de mei-vakantie kunnen zijn :-)

En ja, ik begrijp het gevoel over Parijs helemaal. Afgelopen zaterdag waren wij bij Mickey in Parijs en je mist toch wat.

Nou, jullie zijn lekker op jullie stekkie aangekomen. Nu lekker genieten en ons mee laten genieten :-)

Have fun !

2. Kijk, jullie zijn veilig aangekomen. Wel met een koffer minder, maar dat zal wel goed komen.
    Een mooie bak die Dodge. Hebben wij ook 2,5 week in rond gereden !