donderdag, september 23

Dag 17 St. Petersburg-Treasure Island and a Clearwater sunset

Foto's volgen nog ... sorry !

Vandaag is het weer eens tijd om lekker te ontspannen aan een van de mooie stranden van Florida.

We hebben op de Tomtom St.Petersburg ingesteld, de Florida Gators koelbox volgegooid met drinken en fruit en de zwemkleding alvast aangedaan zodat we gelijk in de golf van mexico kunnen springen. Ready to enjoy some beachlife !!!

Onderweg stoppen we bij Cracker Barrel voor een stevig ontbijt van pancakes en zo kunnen we er tot de avond wel tegenaan.

De route is leuk om te rijden je komt langs het “ gewone” Florida met zijn grote fabrieken en veel trailer-parken.Na 1,5 uur te hebben gereden komen we per ongeluk uit bij de pier van St. Petersburg waar mensen op de pier staan te vissen.Joekels die ze eruit halen, ongeloofelijk !Gelijk doorgereden naar het strand van Treasure Island. Eerst even een stop gemaakt bij een swimwearshop voor een Superman surfboard voor Tim.Daarna de weg overgestoken en we liepen zo het strand op. Waar hooguit 30 mensen waren  op een strook van honderden meters (lang leve het laagseizoen, blijf het zeggen, "we gaan dit missen") ! Iedere keer verbaas ik me weer over de helderheid en warmte van het water van de golf van Mexico.Het strand is wit en doet gewoon pijn aan je ogen … smeren maar! Gelukkig heb je hier bedjes te huur met ligstoelen en een zeil eroverheen (soort tent).Voor $15 hebben we voor drie uur bescherming tegen de zon.
Tim en John gaan gelijk de zee in en ik ga lekker even op het bedje liggen zonnen.Wat ik maar 10 minuten volhoud omdat de zon zo hard brand.
Op naar mijn mannen dan om leuke aktiefoto’s te schieten.We vermaken ons door schelpjes te zoeken, zwemmen, zandkastelen ... ik moet zeggen Epcot's worldshowcase inclusief wereldbol (appel die we bijhadden) nabouwen.

Na een paar uur zijn we de auto weer ingestapt om zo langs de kust naar Clearwater te rijden want we willen vandaag net als vorig jaar snowcrab te gaan eten.

Hier moet toch fantastisch zijn om hier te mogen wonen. Kastelen van huizen staan op sommige plekken langs de kust met eigen motorboten en aanlegsteigers + boothuizen in de (giga) tuinen. Het mooie is dat daarnaast een "gewoon" klein strandhuisje is gebouwd. Dat kan allemaal hier en dat maakt het ook zo leuk om te zien.Het is net een filmdecor.We komen langs Madeira Beach, Redington Beach, Belleair Beach en uiteindelijk komen we aan bij Clearwater Beach, ons favoriete plekje aan dit deel van de kust.Hier is het zand zo ongelofelijk wit en fijn van structuur ... You got to feel it to believe it.

Je kan wel zien dat daar alles is ingericht op toerisme maar niet op en vervelende manier. Er zijn overal douches aanwezig als je van het strand afloopt. Een mooie pier met winkeltjes waar je o.a. drinken en ijs kan kopen.
We gaan eerst nog even lekker het strand op om te voelen hoe warm het water daar is.Nou, het is warmer dan 't zwembad bij het huis kan ik je vertellen.

Vervolgens gaan we eten bij een restaurant waar we vorig jaar ook hebben gegeten, Crabby Bill’s.We hebben daar vorig jaar snowcrab geproefd en willen dit jaar voor de grote vangst gaan.Dus John besteld de grootste portie snowkrab.Dat is 0,7 kg voor maar $ 24.95.Omgerekend is dit ongeveer € 17,50 (moet je in Nederland eens proberen voor dat geld).Het is geen vis meer maar smaakt meer als vlees dat smelt op de tong.Geweldig.
Ikzelf bestel de popcorn Shrimp’s voor $9.99 en met zijn 3tjes eten we er goed van.John heeft nu zelfs de krabkraaktechniek onder de knie :0)

Daarna gaan we de pier, die de zee inloopt op waar elke dag zo rond zonsondergang een erge leuke markt is met zelfgemaakte spulletjes.

De zon gaat ondertussen al langzaam onder en we schieten nog snel wat mooi plaatjes met dat geweldige zonlicht.

John ben je dan gewoon kwijt.Die schiet van links naar rechts met zijn camera en na een uurtje komt hij tevreden terug met weer 300 foto’s extra. Voor de fotografen onderons een bekend fenomeem denk ik en een cadeautje om met dit licht te mogen spelen. John heeft een klein pocketcameraatje gekocht voordat we met vakantie gingen en daar maakt hij alle foto’s mee.De normale digitale spiegelreflex is de koffer nog niet uit geweest.Hij heeft deze vakantie geen zin in gesleep en dit kleine cameraatje "does the job".

Er zat een tekenaar en we wilde wel eens een mooie tekening van Tim laten maken.Doen we anders nooit maar deze tekeningen zagen er erg goed uit plus we hadden een leuk gesprek met deze jongen.Ook Tim zag het wel zitten dus op de stoel en poseren maar. Deze man was in het “dagelijkse” leven instellingskok in een bejaardenhuis en in zijn vrije tijd tekenaar.

We hebben gezellig staan kletsen over de manier van leven en het koken (ben ook kok geweest) en Tim stond binnen 15 minuten voor eeuwig vast op papier. Van de week nog even een mooi lijstje kopen hierzo en we hebben een leuk aandenken aan deze vakantie voor op Tim zijn kamer.

Daarna hebben we nog een ijsje genomen en zijn we de auto ingestapt voor ons ritje naar huis.Tim was ondertussen zo moe dat hij na tien minuten heerlijk languit op de achterbank in slaap viel zodat we hem toen we thuis waren zo konden doorschuiven in zijn bedje!

1. He vakantiegangers,

in gedachten liep ik ook zo de heerlijke stranden op.. Wat hebben jullie het lekker, en wat zal Tim genieten zeg. Vol heimwee lees ik mee, maar geniet van jullie blog... Het fotograveren van de ondergaande zon ... ja daar neem ik ook uitgebreid de tijd voor heeel herkenbaar dus..

Nog veel plezier !

2. De ondergaande zon op zulke mooie stranden levert altijd mooie plaatjes op. Wat een uitvinding dan zo'n digitale camera en vooral zo'n compacte. Leuk aandenken, zo'n tekening van Tim, zo kunnen jullie nog tijden terugdenken aan een heerlijke vakantie in Florida. Veel plezier.

3. Hey buurtjes,

leuk om te lezen dat jullie genieten van de zon. Maar ga maar vast een paar keer in de koelkast zitten (moet lukken in zo'n grote amerikaanse) om alvast te wennen. Want woensdag zijn jullie weer op een plaats waar de herfst is begonnen, en die is al behoorlijk koud. Een graad of 15 was vandaag de hoogst gemeten temperatuur brrrr! Mijn mannen hebben vandaag ook weer een beetje een amerikaanse dag gehad, ze zijn naar de monsterjam geweest.
    Geniet nog maar even en tot woensdag!