zondag, oktober 31

Dag 21 Luieren + Halloween Horror Nights XX

Vandaag was het plan om nog een keertje naar Blizzard Beach te gaan maar we waren moe en lui.John had gisteren met de poolman gesproken en zoals wij al dachten stond de poolheating niet aan.Dus gevraagd of hij deze wilde aanzetten want het water is nu de temperatuur wat lager is toch best wel koud als je erin gaat.Hij heeft hem na een telefoontje van ons naar het villa-kantoor aangezet en dat kon je al snel merken.

Het weer was bewolkt en donker (voor de eerste keer deze vakantie) dus Blizzard Beach was niet echt een geweldig idee.Tim lekker het water in en wij met de koffers en nieuwe aanwinsten naar buiten.Met het einde van de vakantie in zicht wilde we weten of er nog een koffer gekocht moest worden om alles mee te krijgen :0)We hebben alles wat we tijdens de vakantie niet meer nodig hebben ingepakt en we hebbeninderdaad  een extra koffer nodig. Dus op naar de Walmart en voor $ 59,- hebben we een nieuw koffertje met 4 wielen erbij.
We hebben ons deze vakantie dus toch wel ingehouden want vorig jaar kwamen we met zes koffers thuis en dit jaar blijven we hangen op vijf !

Na het winkelen (kost je toch al gauw weer een uurtje of twee, zal me in Nederland niet overkomen) hadden we zin om te gaan eten bij Olive Garden. John gaat om half zes weg naar Universal om voor 't eerst in 17 jaar (!) naar de Halloween Horror Nights te gaan en zo hebben we gelijk gegeten voor heel de dag.Je verbaast je over hoe vol een restaurant zit om half  vier  s'middags. Echt heel vreemd.

Maar goed, het is een vierentwintig uur maatschappij en mensen hebben hier vaak twee banen dus eigenlijk ook weer niet zo heel raar.We hebben echt ongelofelijk goed en lekker gegeten. Vorig jaar was ik er niet zo van ondersteboven van maar ik moet nu echt bekennen … ik ben een fan!

Tim had een lekker tomatensoepje (omasoep) naar binnen geslurpt met pizza en een toetje na.Ik wil niet veel zeggen maar dit is de eerste keer deze vakantie dat hij zoveel heeft gegeten.
John had pasta "all you can eat" (het is hem zelfs gelukt om 2x zijn bord leeg te eten).
Zelf had ik Zuchinni en Calamari met een salade vooraf.Hoofdgerecht was aubergine met spaghetti voor $ 40 ( = € 28). Kun je in Nederland toch niet zo uitgebreid voor eten en drinken met de geweldige Amerikaanse service die erbij hoort.In zo'n restaurant word je echt in de watten gelegd.
Daarna op 't gemakje naar  huis maar toen we af wilden slaan naar ons huis was het kruispunt afgezet door politie.Er stonden mensen met FBI jack’s aan achter struiken te zoeken en een politiehelikopter bleef maar rondjes cirkelen boven 't villapark.Wat dat nou kan zijn? Heel erg leuk omdat John deze avond weg zal zijn om te griezelen in Universal.Bij vertrek hem toch maar even gewaarschuwd dat als hij thuis komt en bodyparts en blood vind dit GEEN namaak is maar real horrornights in Indian Creek.
Tim en ik zijn nog gaan zwemmen en hebben spelletjes gespeeld. We hebben zelfs basketbal gespeeld (wat voor mij echt lang lang geleden was).
Daarna lekker op ons bed voor de tv en om half negen heb ik hem al slapend overgelegd in zijn eigen bedje zodat ik  mijn verhaaltjes kon tikken zonder dat ik gestoord zou worden.

Deze vakantie is echt supersnel voorbij gegaan en ik heb echt het gevoel dat we maar een dag of 10 hier zijn. Aan alles komt een einde en we kijken nu al terug op een super geslaagde en gezellige vakantie.
Wil nog even kwijt dat we het heel leuk vinden dat iedereen zo meeleeft en een berichtje achter laat. Dat geeft de burger moed om toch de blog proberen bij te houden en ook al hebben jullie op het laatst de teksten niet meteen te zien gekregen, ze waren er wel maar in afwachting van John die zijn avonturen nog moet toevoegen!

Halloween Horror nights XX (2010) - Friday Opening Night  !

Na 1983, de eerste en tevens laatste keer dat ik bij de Halloween Horror Nights ben geweest nu de tweede maal na zeventien jaar.Als ik op vrijdag om 17:00 uur vertrek lijkt alles om me heen mee te werken aan de unieke sfeer van dit grootste Halloween event ter wereld.In de villawijk naast ons is men op zoek naar ....  ? Overal is FBI en politie en een helikopter vliegt continue zoekend over.Ook is het weer voor het eerst deze vakantie slecht en de donkere regen en onweerswolken hangen dreigend laag in de lucht.Mooier kan 't eigenlijk niet voor een horror liefhebber.

Bij aankomst in Universal eerst een Starbucks Pumpkin Spice Latte (hoe toepasselijk) opgehaald.Even langs de bioscoop om een kaartje op te halen voor de Midnight movie waar ik vannacht naar toe ga.Snel richting park waar voor de ingang al de nodige duistere creaturen rondspoken.Er is veel pers aanwezig en er hangt een goede sfeer.Nadat ik door de metaaldetectorpoortjes ben en al het kleine geld en andere rommel in mijn zak heb zitten ben ik er eindelijk! Hier heb ik lang op gewacht.Ik pak een folder en kijk wat ik allemaal kan gaan zien en beleven in het park.Vijf scarezones ( buitenlocaties waar men je de stuipen op 't lijf probeert te jagen), Negen haunted houses (binnenlocaties in de gigantische soundstudios, waar normaal film en tv opnames zijn), Twee megashows en heel veel losse acts en allerlei andere activiteiten.Ik weet niet wat ik eerst moet doen.Gewoon gaan lopen en kijken wat ik tegenkom.Als 't een topavond blijkt te zijn kan ik morgenavond nog een keer omdat ik een frequent fear pass met express (betaald voorkruipen) heb waardoor ik meerdere avonden kan gaan.Wat 'n geluk !

Hieronder volgt een opsomming van de attracties met daaronder foto's van de desbetreffende attractie.Helaas is het ten strengste verboden om in de haunted houses foto's te nemen.Hier zal ik een beknopte omschrijving geven wat er te zien/ beleven is.Ik heb foto's van beide avonden ( ben inderdaad de avond erop ook geweest) door elkaar gebruikt zodat je een  goed overzicht hebt.

Scarezone 1 : HHN 20 years of Fear

HHN: 20 Years of Fear scare zone

Alle belangrijkste figuren van de laastste 20 jaar lopen hier vrij rond.Te vinden hier o.a. The Cryptkeeper, Jack the Clown, Wolfman, Chucky etc ...

Scarezone 2 : Fear Revealed

Fear and his minions

Angst zelf loopt hier rond omringd door creaturen van de nacht.Zeer indrukkende scarezone met geweldige muziek en zeer duister !

Haunted House A : Halloween Horror Nights - The Hallow'd past



Nogmaals een ode aan twintig jaar Halloween Horror Nights.Ziet ervan binnen uit als een grote opslag met allerlei hoogtepunten  uit de geschiedenis van het park waaronder Alice in Wonderland (neon gedeelte), draaiende bruggen, goede effektieve schrikmomenten met als allerbeste een Jack the Clown die je op het eind het spookhuis uitjaagt.

Haunted House B :  Catacombs - Black Death Rising



Gedurende de zwarte pest zijn alle geinfecteerden ondergebracht in gangen en kerkers onder de stad.Nu ... 500 jaar later zijn ze op zoek naar wraak.Eng spookhuis met zeer luidde geluidsschrikeffecten en veel scareactors waaronder figuren die eruit zien als kraaien verkleed als doodgravers.Ook veel rook en donker waardoor het een desorieenteerende ervaring is.

Haunted House C : Havoc - dogs of war



Een grote betonnen bunker waar een experiment loopt waardoor men supersoldaten probeert te creeeren.Helaas heeft een en ander geleid tot wat misselijk makende bijeffecten.Veel bloed, ledematen en gore in dit spookhuis.Persoonlijk vond ik dit spookhuis wat minder maar dat komt waarschijnlijk omdat het thema mij wat minder aanspreekt.Leukst effect als uit rioolpijpen naast je bebloedde handen en hoofden je proberen te pakken.

Show : Bill & Ted's Excellent Adventure



Universal Studios op zijn best.Deze show loopt al heel veel jaren en is elk jaar een groot succesnummer.Bil en Ted reizen door tijd en ruimte en komen op hun tocht allerlei beroemdheden van film, muziek etc. tegen.Elk jaar een compleet nieuwe show met dit jaar o.a. Jack Bauer (24), Lady Gaga, Twilight, de vampier uit Sesamstraat ( echt waar !) , The A-team, Justin Bieber, Michael Jackson, MC Hammer, Tom Cruise en nog heel  anderen.You got to see it to believe !

Haunted House D : The Orphanage - Ashes to ashes



Een oud weeshuis wat in vlammen is opgegaan.Zeer Creepy spookhuis met kinderen die op allerlei onverwachte momenten tevoorschijn komen.Veel wind waardoor gordijnen allerlei schrikeffekten verdoezelen en special effects die goed uit de verf komen.Persoonlijk had ik hier een schrikmoment waardoor ik echt verschoot.Op 't eind loop je door een donker gangetje en je denkt dat je eruit bent.Op dat moment schiet een klein verminkt kind achter je langs onderweg schreeuwend ... "wanna play !"

Scarezone 3 : Zombie Gras

Zombie Gras scare zone

Een carnavalswagen tijdens de optocht komt op een verkeerde plek terecht en word overvallen  door zombies.Geweldige scareactors die door het publiek heenlopen en het is erg grappig om hier vanaf de kant de kijken naar de reacties van de mensen die hier doorheen lopen.Ook word een en ander versterkt door ontploffingen in het water en muziek die op allerlei onheilspellende snelheden loopt.

Show : Brian Brushwood - Menace and Malice



In Amerika bekende Illusionist die maagomkerende trucks doet met zichzelf en met het publiek.Had twee verschillende shows op een avond maar heb door tijdgebrek alleen de eerste gezien.

Haunted House E : Zombiegeddon



Er is een zombieplaag uitgebroken en in dit spookhuis krijg je training hoe zombies de verslaan / vernietigen ... min of meer.Vermakelijk met veel humormomenten zoals naar je toespringende zombie-babies en een erg goed effekt waarbij het lijkt of heel zombies je omsingelen en proberen te grijpen.
de gillende dames voor en achter mij gaven het nog wat extra power.LEUK !

Scarezone 4 : Saws n' Steam

Saws n Steam scare zone photo op

Hier loop je door een smalle straatjes die volstaan met rook en mist.Als het hier en daar een beetje optrekt sta je oog in oog met lieden die je ledematen af willen zagen met kettingzagen en (grote) messen omdat ze je bloed als brandstof nodig hebben.

Haunted House F : Hades



Indrukkend Haunted House met zeer grote sets waarin men allerlei mythologische figuren (uit de onderwereld) tot leven wekt aan de hand van goede special effekts.Begint in een hal waarin je berg inloopt met rode ogen (lasers) die je aanstaren.Hoogtepunten ... Hades en Medussa (die dame met slangen op haar hoofd) die door spiegeleffecten zeer onverwacht tevoorschijn komt ... schrikken verzekerd !

Haunted House G : Psychotherapy



Een inrichting die al jaren gesloten is maar nog steeds bevolkt word door de geesten van gestoorde criminelen.Veel geschreeuw in je oren ( van dichtbij), Mensen in dwangbuizen die langs je heen lopen en een echter dan echt lijkend nagebouwd en vervallen psychiatrische inrichting waarbij toch wel wat nekharen omhoog gaan staan.

Scarezone 5 : The Coven

The Coven scare zone

Een scarezone bevolkt door heksen en arme zielen die op de brandstapel staan.Ze hebben zelfs een heks rondlopen met rode appels ( komt me bekend voor).Vermakelijk om doorheen te lopen maar niet echt eng.Wel mooie heksen in prachtige kostuums.

Haunted House G : Legendary Truth - The Wyandot Estate



Voor mij samen met Horror Nights - The Hallow'd past het beste spookhuis dit jaar.We gaan hier eerst door een tuin waarna je bij een huis aankomt waar The Spirit Seekers (serie in Amerika met spookjagers) bezig zijn om alle equipment uit te  pakken  om op spoken in 't huis te jagen.Ze wensen ons geluk en we gaan het huis via de veranda naar binnen.Hierna zien we allerlei gangen en kamers in het huis bevolkt met allerlei soorten geesten.Hoogtepunt ... een lange gang waar de geesten onder de vloer langs je heen glijden.Ook word er op een perfekte manier omgegaan met geluid.Een echte topper !

Scarezone 6 :Esqueleto Muerte

Esqueleto Muerte scare zone

Niet eng maar wel  mooi gemaakte scarezone met neon die de dansende skeletten een goede uitstraling geven.ook enkele steltlopers waar je mee op de foto kunt.

Twee avonden was eigenlijk te kort voor mij om alles tot me te nemen.Heb een coole bloedbeker en shirt gekocht als blijvend souvenier en hoop snel terug te keren naar dit fantastische evenement !

2 opmerkingen:

  1. heb net al je updates gelezen en het is blijkbaar een non stop leuke vakantie geweest. Met in mijn ogen de halloween night als hoogtepunt.

    Dit lijkt me echt kicken om mee te maken !! :)

    Bedankt voor de updates !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. John Anne & Tim,

    Ik ga de updates morgen even op mijn gemak lezen.. Heerlijk leesvoer hebben jullie als nog afgeschoten waarvoor dank.

    Rick

    BeantwoordenVerwijderen