zondag, oktober 31

Dag 19 Florida Mall + an evening with ... The Black Crowes !

Vandaag zorgen dat de koffers vol thuis komen. Het zou zonde zijn als we die voor niks leeg hadden meegenomen.
Dus eten, douchen en gaan!We hebben de wintercollectie voor Tim bijna binnen en ook nog een broek van GAP voor mijzelf.Wat inkopen gedaan voor de man met de witte baard en we hebben wel weer een koffertje vol denk ik!

In de avonduren is John naar de House of Blues gegaan.Hij heeft maanden geleden in Nederland een ticket gekocht voor een concert van The Black Crowes hier in Orlando.Omdat hij dit vorig jaar ook had gedaan ("Of A Revolution" in Hardrock Cafe) en dat erg goed bevallen was kon hij deze kans niet aan zich voorbij laten gaan.

Toen ik aankwam stond er al een hele lange rij voor de deur en heb eerst maar ff een Coors Light genomen.Je hebt bij The House of Blues een erg leuk terras liggen met elke avond Live muziek.Perfekte manier om in the mood te komen voor een avondje muziek.Sfeers / ambiance is erg relaxed.
Na een half uurje in de rij gaan staan en was redelijk snel bij de ingang van de concerthal.Hier ook weer metaaldetectorpoortjes (airport) en veel beveiliging.Moet zeggen dat het me hier niet zoveel uitmaakt.Het hoort er gewoon bij.Jammer dat ik mijn kleine Canon camera in bewaring moet geven.Had wel een paar foto's van 't concert willen hebben.Misschien later via internet nog maar ff zoeken naar beeld en geluidmateriaal.

De binnenkomst en concertzaal zelf zijn overweldigend.Wat 'n sfeer.'T lijkt nog het meest op een te groot uitgevallen jukejoint uit het diepe zuiden van Amerika.Belichting, de vele kunst aan de muur en algehele uitstraling is uniek en iets wat ik nog nooit eerder heb gezien.Als dit 'n voorbode is voor het concert van The Black Crowes dan staat me nog wat te wachten.Eerst een t-shirt gekocht ( The Black Crowes vieren een  dit jaar hun 20ste jaar in de muziek dus keuze was snel gemaakt, 'n shirt met een kraai en XX logo) en daarna met een blik bier (0.5 liter), die gewoon binnen in de zaal mee mag, een plekje gezocht.Men praat altijd over het enthousiaste Nederlandse publiek ...Nu,  de Floridiaanse concertbezoeker neemt zijn taak heel serieus en is een uur van te voren al bezig om heel veel sfeer te maken.Ook later, tijdens het concert, breken ze de tent bijna af.Ik typ deze tekst enkele weken later maar ben nog steeds onder de indruk van deze avond.De omgeving maar zeker hun tijdloze muziek die in deze omgeving echt tot leven komt word het voor mij een memorabele avond waarin ze al hun successen van de jaren tachtig spelen.Heel veel langere versies met veel improvisatie maken het voor mij een topavond.Hopen dat ze snel weer eens naar Nederland komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten